loading...
دانلود پایان نامه و پروژه
یگانه عربخانی بازدید : 178 شنبه 05 تیر 1395 نظرات (0)

مهندسی نرم افزار و روشهای آن

مهندسی نرم افزار و روشهای آندسته: فنی و مهندسی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 112 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن در 45 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

مهندسی نرم افزار و روشهای آن

 

چکیده

با توجه به نیاز روز افزون به استفاده از کامپیوتر و ضرورت توسعه و فراگیری علوم و فنون مربوط به آن به ویژه در زمینه مهندسی نرم افزار و با توجه به فقدان مطالب  و منابع در این زمینه، بر آن شدیم تا گامی هرچند کوچک اما سازنده در این زمینه برداریم. مطالبی که پیش روی دارید حاصل تحقیقات مطالعات و گردآوری نکات مهم و اساسی در زمینه توسعه مهندسی نرم افزار به روش RUP می باشد. امید است که حاصل تلاش مان موثر و مفید واقع شود.

 

 

 

 

فصل اول

مهندسی نرم افزار وروش های آن

1-1 مهندسی نرم افزار چیست ؟

مهندسی نرم افزار، مدیریت برای به نظم درآوردن وقاعده مند نمودن وابستگی ها وارتباطات همه جنبه های محصول نرم افزاری که درتمامی مراحل سیستم شنا سایی وتعیین می گردد ، می باشد .

درواقع مهندسی نرم افزارفرایند تولید نرم افزار براساس فهم مسائل ومشکلات ، دستیابی به راه حل ها ودستیابی به تئوریها ، روش ها وابزارهای مورد نیاز ودرانتها رسیدن به هدف مطلوب می باشد .

مهندسی نرم افزارباید درطول ساخت ، نگهداری توسعه وانفصال یک نرم افزار برهمه عملکردها نظارت داشته باشد .

2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته

در رهیافت طراحی نرم افزار بر اساس روش ساحت یافته، ابتدا به مسئله در حالت کلی نگاه می شود، آنگاه مسئله به قسمت های کوچکتر شکسته می شود، این کار آنقدر تکرار می گردد تا مسائل خرد شده به اندازه کافی قابل فهم و ساده باشند. این مراحل  به تجزیه عملیاتی معروف است. بیشتر اجزاء (توابع) در این روش نیاز به داده ها دارند که در سیستم عملیات در بانک های اطلاعاتی نگهداری می شوند. در واقع در این روش داده ها و توابع عملیاتی از هم تفکیک می گردند. پس از حل مسائل کوچکتر و ترکیب آنها با هم، مسئله اصلی قال حل خواهد بود.

مشکل اساسی در این رهیافت این است که اگر مسائل پیچیده باشد، سیستم در نگهداری اطلاعات با مشکل مواجه می شود. اگر در این سیستم ها نیاز باشد که تغییری صورت گیرد، این تغییر در مکان های زیادی باید اعمال گردد. در این صورت مشکلات تقریباً بزرگی به وجود می آید.

مهندسی نرم افزار ساخت یافته نیز بر اصول ذکر شده فوق مبتنی است. از جمله متدلوژی های مهندسی نرم افزار می توان به دو روش

( (structured Systems Analysis & Design Method  SSADM روش تحلیل و طراحی سیستم های ساخت یافته و (Jackson System Development)      JSD توسعه سیستم جکسون، اشاره نمود.

3-1 شی ء گرایی و مهندسی نرم افزار شیء گرا 

از دید شیء گرایی داده ها و توابع به هم  مرتبط  هستند  و  در  یک  ماژول  قرار  می گیرند. در واقع هریک از این ماژول ها که مجموعه داده ها و توابع هستند که شیء نامیده می شوند. اشیاء در دنیای واقعی نیز می توانند به وسیله دو چیز مشخص گردند (مشخصه و رفتار).

اصول بنیادی که در شیء گرایی با آن مواجه هستیم، اشیاء، کلاس ها و وراثت می باشند. ایده شیء گرایی نیز به دنیای مهندسی نرم افزار راه یافته است و بر این اساس روش های مختلف مهندسی نرم افزار به وجود آمده است. که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

-  (object Modeling Technique) OMT

- (Real – time Object – Oriented Modeling ) ROOM

-Object – Oriented  Software Engineering ) OOSE)

-(Unified Modeling Language) UML

بدلیل آنکه از UML در مراحل توسعه نرم افزار (RUP) استفاده می گردد، در این قسمت جا دارد که در مورد UML توضیحات بیشتری بدهیم.

4-1 معرفی Unified Modeling Language

در میانه دهه نود، سه روش وجود داشت که از بقیه قویتر به نظر می رسید. این سه زبان که شروع به همگرایی کرده بودند، هریک دارای عناصری از دو روش دیگر نیز بود و دارای توانایی های منحصر بفردی نیز بودند :

-           Booch برای طراحی و پیاده سازی عالی به نظر می رسید. گرچه روش بوچ خیلی قوی بود ولی علائم زبان به سختی درک می شد.

-           OMT (تکنیک مدل سازی اشیاء) برای تجزیه و تحلیل بسیار عالی بود و بهترین روش برای سیستم های اطلاعاتی دارای داده های حساس به نظر می رسید.

-           OOSE (مهندسی نرم افزار به روش شیء گرا)  به عنوان یک مزیت به مدل Use Case معروف است. Use Case تکنیک توانمندی برای درک رفتار کل سیستم هستند. (محدوده ای که شیء گرایی به طور سنتی در آن ضعیف بود)

     در سال 1994 Gim Rumbaugh تاسیس کننده OMT و در سال 1995 Ivar Jacobson بنیانگذار OOSE هم به گروه Booch در شرکت Rational پیوست. بدین ترتیب گروه سه نفر بوچ ، رامبو و جاکوبسن مدل یکپارچه UML را به وجود آوردند.

UML یک  زبان  استاندارد برای مدل سازی اشیاء در توسعه سیستم های شی ء گرا می باشد. UML از ترکیب و اتحاد سه متدلوژی و طراحی شیء گرای فوق به وجود آمده است.

هدف اصلی UML ایجاد یک زبان مشترک برای مهندسان و تولیدکنندگان نرم افزار در تحلیل و طراحی سیستم های شیء گراست.

5-1 تصورات غلط در رابطه با Rational Unified Process

علی رغم آنکه اغلب افراد تصور می کنند RUP یک متدلوژی و یا روش مهندسی نرم افزار است، باید اظهار داشت که این تصور و برداشت کاملاً نادرست می باشد.

RUP خود یک مدل از مهندسی نرم افزار است که بر تکرار و توسعه استوار است و هریک از متدها می تواند در قالب این مدل تکرار و توسعه نقش بگیرد. چنانچه قبلاً اظهار شد UML به  عنوان  زبان  یکپارچه  ساز و روشی شی ء گرا در مدل RUP استفاده می گردد. در واقع RUP استفاده می گردد. در واقع RUP رویکردها، وظایف و مسئولیت ها را در یک سازمان توسعه یافته نظام دهی می کند و هدف آن تضمین تولید محصول نرم افزاری خروجی با کیفیت بالا و منطبق بر نیازمندی های کاربران در زمان و هزینه پیش بینی شده می باشد. در واقع RUP پروسه تولید است و توسط شرکت نرم افزاری Rational پشتیبانی می گردد.

-3 فاز Elaboration

هدف از این فاز تعیین خط مشی معماری سیستم برای تهیه یک اساس و بنیان پایدار برای طراحی و پیاده سازی در فاز بعدی یعنی فاز Constrution می باشد. معماری سیستم به واسطه توجه نیازمندی های پایدار و تخمینی از ریسک ها توسعه و رشد می یابد.

دید کلی در ابتدای این فاز (Elaboration) شامل موارد زیر می باشد :

اطمینان از پایداری و ثبات معماری، نیازمندی ها و طراح ها به اندازه کافی و کاهش خطرات و ریسک ها در مورد تعیین هزینه ها و زمان تا حد امکان تا فرآیند توسعه، باید تکامل یابد. برای بیشتر پروژه ها گذر از این گلوگاه ها و بدست آوردن مفاهیم شفاف نیاز به صرف هزینة بالا دارد. گاهی اوقات هم برخی از معمارها و ساختارها ذاتاً دارای خطرات و ریسک های زیادی هستند.

شناسایی همه ریسک های مهم وابسته به ساختار و معماری پروژه

پایداری خط مشی های معماری که برگرفته از شناسایی سناریوهای اساسی و مهم معماری هستند که عموماً همراه با ریسک ها و خطرات زیادی می باشند.

برای آنکه بتوان یک نمونه با کیفیت مناسب برای Componentها ساخت و همچنین از ریسک های احتمالی جلوگیری نمود باید موارد زیر را مورد توجه رار داد.

1-    به وجود آوردن تعادل بین طراحی و نیازمندیها

2-    استفاده مجدد از کامپوننتها

3-    امکان استفاده برنامه برای مشتریان و کاربران ناحیه سیستم

نشان دادن معماری خط مشی هایی که نیازمندی های سیستم را در یک محدوده زمانی و به همراه هزینه های مناسب و معمول، پشتیبانی کند.

برپایی یک محیط حمایتی، به منظور دستیابی به این ذهنیت مقدماتی، خیلی مهم است که محیطی را فراهم نماییم که پروژه ما را حمایت و پشتیبای کند؛ این کار مستلزم خلق یک حالت توسعه یافته و به وجود آوردن نمونه ها و راهنماها و فراهم نمودن ابزارهای مناسب می باشد.

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                              صفحه

فصل اول

مهندسی نرم افزار و روشهای آن                                                                     7

1-1 مهندسی نرم افزارچیست ؟                                                           7       

2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته                                               7

3-1 شیء گرایی ومهندسی نرم افزار شیء گرا                                           8

4-1 معرفی Unified Modeling Language 8

5-1 تصورات غلط دررابطه با Rational Unified Process                      9

فصل دوم

مقدمه ای بر( RUP)RationalUnified Process                                     11      

1-2 RUP چیست ؟                                                                      11

2-2 اصول ضروری RationalUnified Process                                          11

3-2 RUP وچرخه تکرار                                                                                 12

4-2 فازها، اهداف ونکات اصلی                                                             14

- فازشروع ( Inception )                                                                                14

- فازشناخت ( Elaboration )                                                                   15

- فازساخت (Constructin)                                                            15

- فازانتقال ( Transition )                                                              15

5-2 نکات اصلی                                                                                       15

- چهارعنصراصلی مدل سازی                                                            15

6-2 نقش ها، فعالیت ها ومحصولات وجریان های کاری                                16

- نقش ها(Roles )                                                                        16

- فعالیت ها(Activites)                                                                  16

- محصولات (Artifacts )                                                                17

- جریان های کاری (Workflows )                                                    17

7-2 عناصردیگرموجود در RUP           17

8-2 ساختارایستای RUP       18

9-2 اصول RUP (جریان کاری )                                                                  18

10-2 تعریف کلی RUP                                                                            19

11-2 چگونه می توان از RUPنهایت استفاده راکرد                                  19

12-2 مواردضروری دریک پروژه RUP                                               20

1-12-2 توسعه دید ونگرش                                                            20

2-12-2 مدیریت برای اهداف                                                             21

3-12-2 شناسایی وامکان سنجی ریسک ها                                           22

4-12-2 عوامل مورد پیگیری                                                           22

5-12-2 امتحان کردن حالت تجاری                                                  22

6-12-2 طراحی معماری قطعات سیستم                                                       23

7-12-2 مراحل ساخت وآزمایش محصول                                                      24

8-12-2 تصحیح وبازبینی نتیجه ها                                                   24

9-12-2 مدیریت وکنترل تغییرات                                                    24

10-12-2 مهیا کردن پشتیبانی ازکاربر                                              25

13-2 چرخه اصلی  Rational Unified Process 25

1-13-2 تصورغلط                                                                          25

2-13-2 نکته مهم                                                                          26

3-13-2 جریان های کاری غیرثابت                                                       27

فصل سوم    

فازهای RUP 28

1-3 مقدمه                                                                                   28

2-3 فاز  Inception 28

1-2-3 فعالیت های لازم وضروری درفاز Inception                                 29

2-2-3 حیاتی ترین نکات (گلوگاه ها) درچرخۀ حیات  Inception                           30

3-2-3- ارزیابی معیارها وضوابط                                                                     30

4-2-3 خروجی های الزامی فاز  Inception                                          31

5-2-3 طرح توسعه نرم افزار (Software Development Plan )             31

6-2-3 خروجی های اختیاری فاز  Inception                                         33

3-3 فاز  Elaboration                                                                 33

1-3-3 فعالیت های ضروری درفاز  Elaboration                                   34

2-3-3 ساختارچرخه حیات فاز Elaboration                                                  35

3-3-3 ارزیابی معیارها                                                                       35

4-3-3 محصولات وخروجی های الزامی این فاز                                           36

5-3-3 خروجی های اختیاری این فاز                                                      38

4-3 فازساخت   Construction                                                       39

1-4-3 ذهنیت مقدماتی ازفاز  Constructin                                        39

2-4-3 فعالیت های ضروری درفاز Constructin                               40

3-4-3 نکات مهم درفاز Constructin                                                    40  

4-4-3 معیارارزیابی                                                                   40

5-4-3 خروجی های الزامی فاز Constructin                                   41

6-4-3 خروجی های اختیاری فاز Constructin                                        42

5-3 فاز انتقال Transition                                                       42

1-5-3 فعالیت های ضروری فاز Transition                                   44

2-5-3  ارزیابی معیارها                                                               44

3-5-3  خروجی های فاز Transition                                        45

منابع و مأخذ                                                                           47

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : مهندسی نرم افزار و روشهای آن , پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن , مقاله مهندسی نرم افزار و روشهای آن , پروژه مهندسی نرم افزار و روشهای آن , تحقیق مهندسی نرم افزار و روشهای آن , دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن , مهندسی , نرم افزار , پروژه , پایان نامه , تحقیق , مقاله , پژوهش , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش


Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.
Google
About 804,000 results (0.43 seconds)
Search Results
روش های توسعه مهندسی نرم افزار
www.m-adineh.blogfa.com/
Translate this page
مهندسی نرم افزار - تحقیق دانشجویی - مهندسی نرم افزار.
فرایند توسعه نرم‌افزار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../فرایند_...
Translate this pagePersian Wikipedia
فرایند تولید نرم‌افزار که با عنوان «چرخهٔ حیات تولید نرم‌افزار» نیز شناخته می‌شود، ساختاری است که روی توسعه و تولید محصولات نرم‌افزاری اعمال می‌شود. .... روش توسعه سریع نرم‌افزار (به انگلیسی: Rapid application development ) ... مهندسی نرم‌افزار.
‎۱ فعالیت‌های تولید نرم‌افزار · ‎۲ الگوهای تولید نرم‌افزار · ‎۳ الگوهای بهبودسازی
مهندسی نرم‌افزار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../مهندسی_ن...
Translate this pagePersian Wikipedia
Jump to ۵ تکنولوژی‌ها و روش‌های عملی‎ - مهندسان نرم‌افزار طرفدار تکنولوژی‌ها و روشهای عملی بسیار متفاوت و مختلفی هستند، که با هم ناسازگار هستند. این بحث در ...
مقاله مهندسی نرم افزار و روش های آن
bankmaghale.ir/مقاله-مهندسی-نرم-افزار-و-روش-های-آن/
Translate this page
مقاله مهندسی نرم افزار و روش های آن مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۶ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله ...
مهندسی نرم افزار --> روشهای تولید و توسعه ی نرم افزار - مانشت
https://manesht.ir/forum/thread-6795.html
Translate this page
Apr 29, 2012 - (در مانشت مطلبی زیبا از دکتر خوندم که به تعداد مهندسین نرم افزار می شه روش داشت.متدولوژی روش انجام هر کاری است. و هر کسی می‌تونه به یه شکل یه ...
مهندسی نرم افزار و روشهای آن - رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
20maghale20.rozblog.com/.../-مهندسی-نرم-افزار-و-رو...
Translate this page
22 hours ago - مهندسی نرم افزار و روشهای آن دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 112 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 45 پایان نامه مهندسی نرم ...
[PDF]اسلاید درس مهندسی نرم افزار
ghaemi.iauq.ac.ir/assets/subdomains/.../SE-Slide.pdf
Translate this page
ﺭﻭﺵ ﻫﺎﻱ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﻛﺪﺍﻣﻨﺪ ؟ ﺭﻫﻴﺎﻓﺖ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺧﺖ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﻛﻪ ﺣﺎﻭﻱ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻱ. ﺳﻴﺴﺘﻢ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﮔﺬﺍﺭﻱ ﻫﺎ ، ﻗﻮﺍﻋﺪ ، ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻭ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻱ. ﻓﺮﺍﻳﻨﺪ ﺍﺳﺖ . JSD, SSADM, Operation-Oriented, ...
software engineering - روش های مهندسی نرم افزار کدامند ؟
software--engineering.mihanblog.com/post/5
Translate this page
May 31, 2011 - software engineering - سعی کردم مطالب مفیدی در مورد مهندسی نرم افزار جمع آوری کنم که شامل کتب ، مقالات و جزوه ی درسی که در دانشگاه توسط استاد ...
روش های مهندسی توسعه نرم افزار | خدمات طراحی وب سایت
www.macromediax.com/archive/160
Translate this page
May 6, 2009 - با بزرگ شدن پروژه های نرم افزاری و پیشرفت علم مهندسی نرم افزار ، روش های سازمان یافته ای برای توسعه نرم افزارها ابداع شد که هر کدام بسته به نوع ...
کامپیوتر - روش های مهندسی توسعه نرم افزار
www.sos006.blogfa.com/post-46.aspx
Translate this page
با بزرگ شدن پروژه هاي نرم افزاري و پيشرفت علم مهندسي نرم افزار ، روش هاي سازمان يافته اي براي توسعه نرم افزارها ابداع شد که هر کدام بسته به نوع پروژه و محدوديت هاي ...
Searches related to مهندسی نرم افزار و روشهای آن

مدل های فرآیند نرم افزار

فرآیند توسعه نرم افزار

متدولوژی های توسعه نرم افزار

مدل های تولید نرم افزار

روش های توسعه نرم افزار

مدل حلزونی مهندسی نرم افزار

روش حلزونی مهندسی نرم افزار

مدل rad مهندسی نرم افزار
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Yazd - From your search history - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5836
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 444
  • باردید دیروز : 602
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 444
  • بازدید ماه : 4,309
  • بازدید سال : 81,677
  • بازدید کلی : 1,517,386